Page 1 of 1
Forum

Welcome to the Tweaking4All community forums!
When participating, please keep the Forum Rules in mind!

Topics for particular software or systems: Start your topic link with the name of the application or system.
For example “MacOS X – Your question“, or “MS Word – Your Tip or Trick“.

Please note that switching to another language when reading a post will not bring you to the same post, in Dutch, as there is no translation for that post!

All Effects ESP8266...

Share:
Notifications
Clear all

[Solved] All Effects ESP8266 with web interface

13 Posts
6 Users
1 Reactions
3,911 Views
(@dai-trying)
Active Member
Topic starter  

I have created a sketch that will give you a web interface to change LED Effects and have included most of the effects in the AllInOne sketch. The web interface allows you to change the effects and also adjust the colours/speed/fade speed/fade (on/off) and others, I could not use the effects as they were in the original sketch as I needed to run the main loop more often to allow instant updating. I have set the default values for what seemed best for my small string but these can be changed in the code.

I used a Wemos D1 R1 for my tests.

Any questions/comments/criticisms/advice welcome.

#include <ESP8266WiFi.h>
#include <WiFiClient.h>
#include <ESP8266WebServer.h>
#include <ESP8266mDNS.h>

#include "FastLED.h"
#define NUM_LEDS 14
CRGB leds[NUM_LEDS];
#define PIN D8

#ifndef STASSID
#define STASSID "your-ssid"
#define STAPSK "your-password"
#endif

const char* ssid = STASSID;
const char* password = STAPSK;

ESP8266WebServer server(80);

const int led = LED_BUILTIN;

byte *c;
int i = 0;
int j = 0;
int k = 0;
int dir = 0;
float r = 0.0;
float g = 0.0;
float b = 0.0;
int red = 120;
int green = 0;
int blue = 0;
int Speed = 100;
int EyeWidth = 2;
int EyeSpace = 4;
unsigned long currentMillis;
long prevMillis = 0;
long delayMillis = 0;
long snowMillis = 0;
bool Fade = true;
int fadeSpeed = 200;
bool eyeStat = false;
int Flashes = 0;
int Delay = 0;
int Pause = 0;
int state = 0;
int Steps = random(5,50);
int FadeDelay = random(50,150);
int EndPause = random(1000,10000);
int StartPoint = random( 0, NUM_LEDS - (2*EyeWidth) - EyeSpace );
int Start2ndEye = StartPoint + EyeWidth + EyeSpace;
int snowDelay = random(100,1000);
String message;
String myIp;
int selectedEffect = 0;

void resetArgs(){
i = 0;j = 0;k = 0;dir = 0;r = 0.0;g = 0.0;b = 0.0;red = 120;green = 0;blue = 0;Speed = 100;EyeWidth = 2;EyeSpace = 4;prevMillis = 0;delayMillis = 0;snowMillis = 0;Fade = false;fadeSpeed = 200;eyeStat = false;Flashes = 0;Delay = 0;Pause = 0;state = 0;
}

void handleRoot() {
digitalWrite(led, 0);
message="<html><head><style>input[type='number'] {width:75px;}</style></head><body style='font-family: sans-serif; font-size: 16px'> The Following functions are available:

Turn off leds

";
message+="<form action='http://" + myIp + "/colorwipe'><input type='submit' value='ColorWipe'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='120'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='0'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='0'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='100'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/cyclonbounce'><input type='submit' value='CyclonBounce'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='0'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='127'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='0'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='100'> EyeWidth <input type='number' name='eyewidth' min='1' max='500' value='2'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/fadeinout'><input type='submit' value='FadeInOut'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='0'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='0'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='127'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='10'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/halloweeneyes'><input type='submit' value='HalloweenEyes'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='127'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='127'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='127'> EyeWidth <input type='number' name='eyewidth' min='1' max='100' value='1'> EyeSpace <input type='number' name='eyespace' min='1' max='100' value='4'> Fade <input type='checkbox' name='fade' value='true' checked='true'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/meteorrain'><input type='submit' value='MeteorRain'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='200'> EyeWidth <input type='number' name='eyewidth' min='1' max='100' value='2'> Fade <input type='checkbox' name='fade' value='true' checked='true'> FadeSpeed <input type='number' name='fadespeed' min='1' max='500' value='150'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/newkitt'><input type='submit' value='NewKITT'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='200'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='0'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='0'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='50'> EyeWidth <input type='number' name='eyewidth' min='1' max='100' value='2'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/rainbowcycle'><input type='submit' value='RainbowCycle'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='20'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/rgbloop'><input type='submit' value='RGBLooP'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='10'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/runninglights'><input type='submit' value='RunningLights'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='150'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/snowsparkle'><input type='submit' value='SnowSparkle'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='1000' value='100'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/sparkle'><input type='submit' value='Sparkle'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='200'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/strobe'><input type='submit' value='Strobe'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='120'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='0'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='0'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='500' value='10'> Flashes <input type='number' name='flashes' min='1' max='100' value='10'> Delay <input type='number' name='delay' min='1' max='500' value='50'> Pause <input type='number' name='pause' min='1' max='5000' value='1000'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/theatrechase'><input type='submit' value='TheatreChase'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='1000' value='100'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/theatrechaserainbow'><input type='submit' value='TheatreChaseRainbow'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='5000' value='75'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/twinklerandom'><input type='submit' value='TwinkleRandom'> Flashes <input type='number' name='flashes' min='1' max='100' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='1000' value='250'> Fade <input type='checkbox' name='fade' value='true' checked='true'></form>";
message+="<form action='http://" + myIp + "/twinkle'><input type='submit' value='Twinkle'> Red <input type='number' name='red' min='0' max='255' value='20'> Green <input type='number' name='green' min='0' max='255' value='40'> Blue <input type='number' name='blue' min='0' max='255' value='10'> Flashes <input type='number' name='flashes' min='1' max='100' value='10'> Speed <input type='number' name='speed' min='1' max='1000' value='250'> Fade <input type='checkbox' name='fade' value='true' checked='true'></form>";
message+="</body></html>";
server.send(200, "text/html", message);
digitalWrite(led, 1);
}

void handleArgs(){
// message = "Arguments: ";
// message += server.args();
// message += "\n";
// for (uint8_t i = 0; i < server.args(); i++) {
// message += " " + server.argName(i) + ": " + server.arg(i) + "\n";
// }
// Serial.println(message);
if (server.hasArg("red")){String colr = server.arg("red");red = colr.toInt();}
if (server.hasArg("green")){String colg = server.arg("green");green = colg.toInt();}
if (server.hasArg("blue")){String colb = server.arg("blue");blue = colb.toInt();}
if (server.hasArg("speed")){String colr = server.arg("speed");Speed = colr.toInt();}
if (server.hasArg("eyewidth")){String eyew = server.arg("eyewidth");EyeWidth = eyew.toInt();}
if (server.hasArg("fade")){Fade=true;}else{Fade=false;}
if (server.hasArg("eyestat")){eyeStat = server.arg("eyestat");}
if (server.hasArg("eyespace")){String eyes = server.arg("eyespace");EyeSpace = eyes.toInt();}
if (server.hasArg("fadespeed")){String fspd = server.arg("fadespeed");fadeSpeed = fspd.toInt();}
if (server.hasArg("flashes")){String flsh = server.arg("flashes");Flashes = flsh.toInt();}
if (server.hasArg("delay")){String dlay = server.arg("delay");Delay = dlay.toInt();}
if (server.hasArg("pause")){String paus = server.arg("pause");Pause = paus.toInt();}
}

void handleColorWipe(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=1;handleRoot();}
void handleCyclonBounce(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=2;handleRoot();}
void handleFadeInOut(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=3;handleRoot();}
void handleHalloweenEyes(){resetArgs();handleArgs();setAll(0,0,0);selectedEffect=4;handleRoot();}
void handlemeteorrain(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=5;handleRoot();}
void handleNewKITT(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=6;handleRoot();}
void handleRainbowCycle(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=7;handleRoot();}
void handleRGBLoop(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=8;handleRoot();}
void handleRunningLights(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=9;handleRoot();}
void handleSnowSparkle(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=10;handleRoot();}
void handleSparkle(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=11;handleRoot();}
void handleStrobe(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=12;handleRoot();}
void handleTheaterChase(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=13;handleRoot();}
void handleTheaterChaseRainbow(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=14;handleRoot();}
void handleTwinkleRandom(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=15;handleRoot();}
void handleTwinkle(){resetArgs();handleArgs();selectedEffect=16;handleRoot();}

void handleNotFound() {
digitalWrite(led, 0);
message = "File Not Found\n\n";
message += "URI: ";
message += server.uri();
message += "\nMethod: ";
message += (server.method() == HTTP_GET) ? "GET" : "POST";
message += "\nArguments: ";
message += server.args();
message += "\n";
for (uint8_t i = 0; i < server.args(); i++) {
message += " " + server.argName(i) + ": " + server.arg(i) + "\n";
}
server.send(404, "text/plain", message);
digitalWrite(led, 1);
}

void setup(void) {
pinMode(led, OUTPUT);
digitalWrite(led, 1);
Serial.begin(115200);
WiFi.mode(WIFI_STA);
WiFi.begin(ssid, password);
Serial.println("");
while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
delay(500);
Serial.print(".");
}
Serial.println("");
Serial.print("Connected to ");
Serial.println(ssid);
Serial.print("IP address: ");
Serial.println(WiFi.localIP());
myIp = WiFi.localIP().toString();

server.on("/", handleRoot);
server.on("/ledoff", [](){selectedEffect=0;handleRoot();});
server.on("/colorwipe", handleColorWipe);
server.on("/cyclonbounce", handleCyclonBounce);
server.on("/fadeinout", handleFadeInOut);
server.on("/halloweeneyes", handleHalloweenEyes);
server.on("/meteorrain", handlemeteorrain);
server.on("/newkitt", handleNewKITT);
server.on("/rainbowcycle", handleRainbowCycle);
server.on("/rgbloop", handleRGBLoop);
server.on("/runninglights", handleRunningLights);
server.on("/snowsparkle", handleSnowSparkle);
server.on("/sparkle", handleSparkle);
server.on("/strobe", handleStrobe);
server.on("/theatrechase", handleTheaterChase);
server.on("/theatrechaserainbow", handleTheaterChaseRainbow);
server.on("/twinklerandom", handleTwinkleRandom);
server.on("/twinkle", handleTwinkle);
server.onNotFound(handleNotFound);
server.begin();
Serial.println("HTTP server started");
FastLED.addLeds<WS2812, PIN, GRB>(leds, NUM_LEDS).setCorrection( TypicalLEDStrip );
}

void loop(void) {
server.handleClient();
switch(selectedEffect) {
case 0 : {setAll(0,0,0);return;}
case 1 : {colorWipe();break;}
case 2 : {CyclonBounce();break;}
case 3 : {FadeInOut();break;}
case 4 : {HalloweenEyes();break;}
case 5 : {meteorRain();break;}
case 6 : {NewKITT();break;}
case 7 : {rainbowCycle();break;}
case 8 : {RGBLoop();break;}
case 9 : {RunningLights();break;}
case 10 : {SnowSparkle();break;}
case 11 : {Sparkle();break;}
case 12 : {Strobe();break;}
case 13 : {theaterChase();break;}
case 14 : {theaterChaseRainbow();break;}
case 15 : {TwinkleRandom();break;}
case 16 : {Twinkle();break;}
}
}

void colorWipe(){
currentMillis = millis();
if(currentMillis - prevMillis > Speed) {
prevMillis = currentMillis;
if (dir==0){
setPixel(i, red, green, blue);
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-1){dir++;i=0;}else{i++;}
}else{
setPixel(i, 0, 0, 0);
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-1){dir=0;i=0;}else{i++;}
}
}
}

void CyclonBounce(){
switch(dir){
case 0 :{
setAll(0,0,0);
setPixel(i, red/10, green/10, blue/10);
for(int j = 1; j <= EyeWidth; j++) {
setPixel(i+j, red, green, blue);
}
setPixel(i+EyeWidth+1, red/10, green/10, blue/10);
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-EyeWidth-2){dir=1;}
i++;
break;
}
}
case 1 :{
i--;
setAll(0,0,0);
for(int j = 1; j <= EyeWidth; j++) {setPixel(i+j, red, green, blue);}
showStrip();
if (i==0){dir=0;}
break;
}
}
}
}

void FadeInOut(){
if (k==255){dir++;}
if (k==0){dir=0;}
if (dir==0){k++;}else{k--;}
r = (k/256.0)*red;
g = (k/256.0)*green;
b = (k/256.0)*blue;
setAll(r,g,b);
showStrip();
}
}

void HalloweenEyes(){
if(currentMillis - delayMillis > EndPause) {
if (eyeStat==false){
for(i = 0; i < EyeWidth; i++) {setPixel(StartPoint + i, red, green, blue);setPixel(Start2ndEye + i, red, green, blue);}
k=255;
showStrip();
eyeStat=true;
}else{
if (currentMillis - prevMillis > Steps){
if (Fade == true){
prevMillis=currentMillis;
k--;
r = (k/256.0)*red;g = (k/256.0)*green;b = (k/256.0)*blue;
for(i = 0; i < EyeWidth; i++) {setPixel(StartPoint + i, r, g, b);setPixel(Start2ndEye + i, r, g, b);}
showStrip();
if (k==0){
eyeStat=false;Steps = random(5,50);FadeDelay = random(50,150);EndPause = random(1000,5000);
delayMillis = currentMillis;StartPoint = random( 0, NUM_LEDS - (2*EyeWidth) - EyeSpace );
Start2ndEye = StartPoint + EyeWidth + EyeSpace;
}
}else{
setAll(0,0,0);showStrip();
eyeStat=false;Steps = random(5,50);FadeDelay = random(50,150);EndPause = random(1000,5000);
delayMillis = currentMillis;StartPoint = random( 0, NUM_LEDS - (2*EyeWidth) - EyeSpace );
Start2ndEye = StartPoint + EyeWidth + EyeSpace;
}
}
}
}
}

void meteorRain(){
for(int j=0; j<NUM_LEDS; j++) {if( (!Fade) || (random(10)>5) ) {fadeToBlack(j, fadeSpeed );}}
for(int j = 0; j < EyeWidth; j++) {if( ( i-j <NUM_LEDS) && (i-j>=0) ) {setPixel(i-j, red, green, blue);}}
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-1){i=0;}else{i++;}
}
}

void fadeToBlack(int ledNo, byte fadeValue) {
#ifdef ADAFRUIT_NEOPIXEL_H
// NeoPixel
uint32_t oldColor;uint8_t r, g, b;int value;
oldColor = strip.getPixelColor(ledNo);
r = (oldColor & 0x00ff0000UL) >> 16;g = (oldColor & 0x0000ff00UL) >> 8;b = (oldColor & 0x000000ffUL);
r=(r<=10)? 0 : (int) r-(r*fadeValue/256);g=(g<=10)? 0 : (int) g-(g*fadeValue/256);b=(b<=10)? 0 : (int) b-(b*fadeValue/256);
strip.setPixelColor(ledNo, r,g,b);
#endif
#ifndef ADAFRUIT_NEOPIXEL_H
// FastLED
leds[ledNo].fadeToBlackBy( fadeValue );
#endif
}

byte * Wheel(byte WheelPos) {
static byte c[3];
if(WheelPos < 85) {
c[0]=WheelPos * 3;
c[1]=255 - WheelPos * 3;
c[2]=0;
} else if(WheelPos < 170) {
WheelPos -= 85;
c[0]=255 - WheelPos * 3;
c[1]=0;
c[2]=WheelPos * 3;
} else {
WheelPos -= 170;
c[0]=0;
c[1]=WheelPos * 3;
c[2]=255 - WheelPos * 3;
}
return c;
}

void NewKITT(){
switch(dir){
case 0 :{
setAll(0,0,0);
}
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-EyeWidth-2){dir++;break;}
i++;
}
break;
}
case 1 :{
setAll(0,0,0);
}
showStrip();
if (i==0){dir++;break;}
i--;
}
break;
}
case 2 :{
if(currentMillis - prevMillis > Speed*2) {
int inverse_value = map(i, 0, NUM_LEDS-EyeWidth-2, NUM_LEDS-EyeWidth-2, 0);
setAll(0,0,0);
setPixel(inverse_value, red/10, green/10, blue/10);
setPixel(inverse_value+EyeWidth+1, red/10, green/10, blue/10);
for(int j = 1; j <= EyeWidth; j++) {setPixel(inverse_value+j, red, green, blue);}
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-EyeWidth-2){dir++;i=NUM_LEDS-EyeWidth-2;break;}
i++;
}
break;
}
case 3:{
setAll(0,0,0);
showStrip();
if (i==0){dir++;break;}
i--;
}
break;
}
case 4:{
setAll(0,0,0);
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-EyeWidth-2){dir++;i=0;break;}
i++;
}
break;
}
case 5 :{
if(currentMillis - prevMillis > Speed*2) {
int inverse_value = map(i, 0, NUM_LEDS-EyeWidth-2, NUM_LEDS-EyeWidth-2, 0);
setAll(0,0,0);
setPixel(inverse_value, red/10, green/10, blue/10);
setPixel(inverse_value+EyeWidth+1, red/10, green/10, blue/10);
for(int j = 1; j <= EyeWidth; j++) {setPixel(inverse_value+j, red, green, blue);}
showStrip();
if (i==NUM_LEDS-EyeWidth-2){dir=0;i=0;break;}
i++;
}
break;
}
}
}

void rainbowCycle(){
if (j==256){j=0;}else{j++;}
for(i=0; i< NUM_LEDS; i++) {c=Wheel(((i * 256 / NUM_LEDS) + j) & 255);setPixel(i, *c, *(c+1), *(c+2));}
showStrip();
}
}

void RGBLoop(){
if (k==255){dir++;}
if (k==0){if (dir!=0){j++;}dir=0;}
if (j>2){j=0;}
if (dir==0){k++;}else{k--;}
switch(j) {
case 0: setAll(k,0,0); break;
case 1: setAll(0,k,0); break;
case 2: setAll(0,0,k); break;
}
}
}

void RunningLights(){
if (j==0){j++;}
if (i==NUM_LEDS*2-1){i=0;j=1;prevMillis=currentMillis-Speed;return;}
for(k=0;k<NUM_LEDS;k++){setPixel(k,((sin(k+j) * 127 + 128)/255)*red,((sin(k+j) * 127 + 128)/255)*green,((sin(k+j) * 127 + 128)/255)*blue);}
showStrip();
i++;
j++;
}
}

void SnowSparkle(){
setAll(red,green,blue);
if (currentMillis - snowMillis > snowDelay){
snowMillis=currentMillis;
setPixel(random(NUM_LEDS),250, 250, 250);
snowDelay=random(100,1000);
showStrip();
}
}
}

void Sparkle(){
if(currentMillis - prevMillis > Speed) {prevMillis = currentMillis;setAll(0,0,0);setPixel(random(NUM_LEDS),red,green,blue);showStrip();}
}

void Strobe(){
if (i==Flashes && state==0){if(currentMillis - prevMillis > Pause) {i=0;}else{setAll(0,0,0);return;}}
if(currentMillis - prevMillis > Delay) {prevMillis = currentMillis;if (state==0){setAll(red,green,blue);state=1;i++;}else{setAll(0,0,0);state=0;}}
}

void theaterChase(){
if(currentMillis - prevMillis > Speed) {prevMillis = currentMillis;setAll(0,0,0);for (i=0; i < NUM_LEDS; i=i+3) {if (i+j<NUM_LEDS){setPixel(i+j, red, green, blue);}}showStrip();if (j==2){j=0;}else{j++;}}
}

void theaterChaseRainbow(){
if(currentMillis - prevMillis > Speed) {prevMillis = currentMillis;setAll(0,0,0);for (i=0; i < NUM_LEDS; i=i+3) {if (i+j<NUM_LEDS){c = Wheel( (i+k) % 255);setPixel(i+j, *c, *(c+1), *(c+2));}}showStrip();if (j==2){j=0;}else{j++;}if (k==256){k=0;}else{k++;}}
}

void TwinkleRandom(){
if (Fade){setAll(0,0,0);}
if (i==Flashes){setAll(0,0,0);i=0;setPixel(random(NUM_LEDS),random(0,255),random(0,255),random(0,255));showStrip();return;}
setPixel(random(NUM_LEDS),random(0,255),random(0,255),random(0,255));
showStrip();
i++;
}
}

void Twinkle(){
if (Fade){setAll(0,0,0);}
if (i==Flashes){setAll(0,0,0);i=0;setPixel(random(NUM_LEDS),red,green,blue);showStrip();return;}
setPixel(random(NUM_LEDS),red,green,blue);
showStrip();
i++;
}
}

// Apply LED color changes
void showStrip() {
// NeoPixel
strip.show();
#endif
// FastLED
FastLED.show();
#endif
}

// Set a LED color (not yet visible)
void setPixel(int Pixel, byte red, byte green, byte blue) {
// NeoPixel
strip.setPixelColor(Pixel, strip.Color(red, green, blue));
#endif
// FastLED
leds[Pixel].r = red;
leds[Pixel].g = green;
leds[Pixel].b = blue;
#endif
}

// Set all LEDs to a given color and apply it (visible)
void setAll(byte red, byte green, byte blue) {
for(int i = 0; i < NUM_LEDS; i++ ) {
setPixel(i, red, green, blue);
}
showStrip();
}

ReplyQuote
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Hi Dai Trying!

That is awesome! Well done! 

ReplyQuote
(@dai-trying)
Active Member
Topic starter  

Thank you, it is all inspired from your original effects post so thank you too.

ReplyQuote
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Team work! 

ReplyQuote
(@dancopy)
New Member

First, thanks for the sketch.
I understand that I need to use a browser to connect to ESP8266 (Nodemcu), but how do I do this? Through IP after writing the code? Should I create an IP or is this automatically created?
I would like an explanation; Thank you

ReplyQuote
(@dai-trying)
Active Member
Topic starter  

If you upload the code using Arduino IDE you can open the serial monitor and it should show the current IP Address, usually a router will supply the same address on subsequent connections but you could also check through your router information page.

Once uploaded and you have your device IP Address you can navigate to it in your browser and select the effects and colours etc, I think the page is quite easy to use but if you have any problems post back here and I will try to help.

ReplyQuote
(@con81a)
New Member

Hi there, I'm trying to compile your code but keep getting the same issue

exit status 1

'D6' was not declared in this scope

I am unable to determine the cause of this are you able to help with this?

Many thanks

Richard

ReplyQuote
(@crewsing)
New Member

Well done, Dia Trying!

I see, you rewrote the code to eliminate nested loops. I don't have the skill to do this. Well done!

What I did is, to extend the code with another really nice fire effect. I'm very happy, because it also works without remaining in a nested loop while activating the routine.

Additionally I added the possibility to change the effecte by mqtt.

You can see my version here:

https://github.com/cruisinger/FireTorchESP

ReplyQuote
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Nicely done Crewsing!
And thanks for posting it on Github with a link to Tweaking4All - it's very much appreciated. 

ReplyQuote
(@dai-trying)
Active Member
Topic starter  

@con81a
You could post your code and maybe I could see where the error is.
P.s. Sorry for the delay I have been busy on other projects.

ReplyQuote
(@dai-trying)
Active Member
Topic starter  

Thank you @crewsing I will download your code and have a play, I have been playing around with mqtt recently on a Pi project so I'm sure I can use your work. Thanks

ReplyQuote
(@Anonymous)

Hello all!

i tried with a WeMos, but Errors:

Arduino: 1.8.13 (Windows 7), Board: "WeMos D1 R2 & mini, 80 MHz, 4M (1M SPIFFS), v2 Prebuilt (MSS=536), Disabled, None, 921600"

AllEffects_FastLED_web:65:3: error: missing terminating " character

message="<html><head><style>input[type='number'] {width:75px;}</style></head><body style='font-family: sans-serif; font-size: 16px'>    The Following functions are available:

^

AllEffects_FastLED_web:69:1: error: missing terminating " character

";

^

C:\Users\Home64\Documents\Arduino\AllEffects_FastLED_Web\AllEffects_FastLED_web.ino: In function 'void handleRoot()':

AllEffects_FastLED_web:67:1: error: 'Turn' was not declared in this scope

Turn off leds

^

AllEffects_FastLED_web:67:6: error: expected ';' before 'off'

Turn off leds

^

exit status 1

missing terminating " character

Dieser Bericht wäre detaillierter, wenn die Option
"Ausführliche Ausgabe während der Kompilierung"
in Datei -> Voreinstellungen aktiviert wäre.

ReplyQuote
(@Anonymous)

Okay Okay! i repaired with a snipped from this code:

Posted by: @crewsing

Well done, Dia Trying!

I see, you rewrote the code to eliminate nested loops. I don't have the skill to do this. Well done!

... ... ...

https://github.com/cruisinger/FireTorchESP

message="<html><head><style>input[type='number'] {width:75px;}</style></head><body style='background-color: rgb(0,0,0); font-family: sans-serif; color: rgb(255,255,255); font-size: 16px'> The Following functions are available:<br><br><a href='http://" + myIp + "/ledoff' class='button'>Turn off leds</a><br><br>";

now it seems to work... in IDE is all okay... not tested in real yet.

Hans reacted
ReplyQuote
Share: